روش های جلوگیری از ریزش مو
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 3643
بازدید کل : 93537
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 94
تعداد آنلاین : 1

please select your language

H O T

درمان هاي دارويي ريزش مو (ماينوکسيديل  
 
 
داروهاي استاندارد در درمان ريزش مو شامل محلول ماينوکسيديل وقرص فيناسترايد مي باشند . به غيراز اين داروها هيچکدام از موارد تجويز شده ديگر داراي اثرات شناخته شده وقطعي نبوده وبه دليل وجود عوارض احتمالي بهتر است به هيچ عنوان استفاده نشوند .

اثرات اين داروها فقط با استمرار استفاده باقي مانده وبا قطع مصرف (حتي مصرف طولاني مدت ) به تدريج پرپشتي موها از بين رفته ولذا مصرف آنها بايستي براي هميشه ادامه پيدا کند . اين داروها روند ريزش مو را کند ويا در مواردي به صورت موقت متوقف مي کنند .

مکانيسم دقيق اثر محلول ماينوکسيديل کاملا مشخص نيست ولي ديده شده است که ماينوکسيديل ريزش مو را در مناطقي که موها نازک وضعيف شده اند کند کرده وموجب ضخيم شدن موهاي نازک وکرکي مي شود ولي باعث رشد مجدد مو در مناطق کاملا طاس سر و بدون مو نمي گردد .به عبارت ديگر با مصرف ماينوکسيديل روند طاسي کند شده ولي موهاي ريخته شده کاملا در نمي آيند .

محلول ماينوکسيديل با غلظت هاي 5-2 در صد استفاده مي شود .طرز مصرف محلول ماينوکسيديل از اهميت زيادي برخوردار است . محلول بايستي بر روي پوست تميز و خشک به آرامي ماليده شده (ماساژملايم ) وحداقل 4 ساعت قبل وبعد از آن نبايستي موها شسته شوند . پس از ماليدن دارو سشوار زدن موها ممنوع است . مقدار مصرف 1cc صبح وشب است .

براي بروز اثرات مثبت محلول ماينوکسيديل حداقل 6-4 ماه استعمال مداوم آن لازم بوده وحداکثر اثر آن 12 ماه بعد از شروع درمان آشکار مي گردد . دراويل درمان ممکن است ريزش موها ظاهرا بدتر شود که اهميتي ندارد وبه تدريج اثرات مفيد آن آشکار مي گردد .

نتايج درماني :
محلول ماينوکسيديل در ريزش موي فرق وبالاي سر بيشتر از طاسي در جلوي سر وخط رويش مو مي باشد ر حالي که قسمت هاي اخير از نظر ظاهري واجتماعي از اهميت بيشتري براي فرد واطرافيان وي برخوردار هستند .محلول ماينوکسيديل در نواحي که اصلا فوليكول يا ريشه مو وجود ندارد کاري انجام نمي دهد

ماينوکسيديل در ريزش موي خانم ها ( که معمولا به صورت پراکنده منتشر مي باشد) نيز بسيار موثر است . هر چقدر فرد جوان تر ،تعداد مو کرکي اش بيشتر واگر زمان طاسي کمتر از ده سال باشد اثر محلول ماينوکسيديل بيشتر مي گردد .

عوارض جانبي :
محلول ماينوکسيديل عمدتا در پوست بوده وبيشتر به دليل وجود پروپيلن گليکول در محلول ماينوکسيديل اتفاق مي افتند .اين عوارض عبارتند از خشکي پوست ، پوسته ريزي ، خارش وقرمزي پوست .اخيرا شکل کف (foam)  ماينوکسيديل هم به بازار آمده است که عوارض جانبي را ندارد .گاهي هم اين محلول باعث افزايش رشد موها در صورت  ومناطق ديگر بدن مي شود که بيشتر در خانم ها رخ داده ولي اهميتي ندارد زيرا خودش خوب مي شود . به نظر مولف بهتر است ماينوکسيديل در زمان حاملگي استفاده نشود .

همانطور که گفته شد پس از قطع مصرف ماينوکسيديل اثرات مثبت درماني آن به تدريج از بين رفته تمامي موهائي که درطول مدت مصرف دارد نگه داشته شده ونريخته اند ويا موهايي که به کمک دارو رشد مجدد داشته اند همه يکباره مي ريزند وفرد به فرمي که بايد بدون مصرف دارومي بود در مي آيد .ولي سبب ريزش موهائي که نبايد تا آن زمان مي ريخت نمي شود ، به عبارت ديگر براي حفظ اثرات آن بايستي مصرف دارو را تا آخر عمر ادامه داد.
در صورتي که فرد مي خواهداقدام به کاشت موي طبيعي نمايد بايستي استعمال ماينوکسيديل را از چند هفته قبل از عمل قطع نموده زيرا اين دارو عروق خوني را گشاد کرده ولذا احتمال خونريزي در حين عمل افزايش مي دهد و2 هفته بعد از عمل مصرف را از سر گيرد .رعايت اين دوره ي زماني ناشي موجب مي گردد که از ريزش موقتي موهاي اطراف منطقه کاشت (که به دليل شوک ناشي از عمل است ) تا حد زيادي ممانعت به عمل آيد .

مطالب مرتبط :
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب